جنبش

حملات شیمیایی به مدارس دختران و چرا فقط مدارس دخترانه مورد حمله قرار می گیرند ؟

با ادامه‌ پیدا کردن مسموم‌سازی‌ دانش‌آموزان پس از تعطیلات نوروزی سال جدید، روز شنبه ۱۹ فروردین گزارش‌هایی از حمله شیمیایی به دست‌کم ۱۲ مدرسه دخترانه در چندین شهر ایران منتشر شد. برخی از این مدرسه‌ها برای چندمین بار هدف این حمله‌ها قرار گرفتند.

شهر اردبیل با گزارش حمله به پنج مدرسه، بیشترین آمار مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز را در روز ۱۹ فروردین داشت. ویدیوها و خبرهایی هم از حمله شیمیایی به دو مدرسه در دیواندره استان کردستان، دو مدرسه در نقده و یک مدرسه در ارومیه در استان آذربایجان‌غربی، یک مدرسه در هفتکل استان خوزستان و یک مدرسه هم در پردیس استان تهران منتشر شد.

آغاز دوباره مسموم‌سازی گسترده دختران دانش‌آموز در سال جدید در حالی‌ است که با شروع تعطیلات نوروزی و بسته شدن مدارس، موضوع این حملات شیمیایی هم برای مدتی به حاشیه رفته بود.

امروز مرکز فوریت‌های پزشکی اردبیل از مسموم شدن دانش‌آموزان «پنج مدرسه دخترانه» در این شهر و انتقال آنان به مراکز درمانی خبر داد اما تاکنون اسامی چهار مورد از این مدرسه‌ها منتشر شده است.

دبیرستان «بهاران» یکی از مدارسی است که روز شنبه گزارش‌هایی از حمله شیمیایی به آن منتشر شد.

روز دهم اسفند سال گذشته نیز پس از گزارش‌هایی از استشمام «بوی گاز»، تعدادی از دختران دانش‌آموز این دبیرستان با شش آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

در این روز همچنین گزارش‌هایی از حمله شیمیایی به دو مدرسه «سما» و «خلبان ذاکر» در اردبیل منتشر شد که به گفته شاهدان عینی، بر اثر این حمله‌ها دست‌کم چهار تن از دختران دانش‌آموز مدرسه سما به بیمارستان منتقل شدند.

دبیرستان دخترانه «معراج» در اردبیل هم در حالی روز ۱۹ فروردین هدف حمله قرار گرفت که پیش از عید هم به این مدرسه حمله شیمیایی شده بود.

به نظر شما چرا ما باید فقط خبر حملات شیمیایی به مدارس دخترانه باشیم؟ چرا می خواهند ما درگیر این ها باشیم که ما را از جنبش اصلی مشغول و بازدارند ؟

نوشته های مشابه