ایران

سناریوسازی برای پرونده قتل کیان پیرفلک؛ قوه قضاییه عباس کورکوری را به اعدام محکوم کرد

در حالی که بر اساس گزارش‌ها، کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله اهل ایذه‌، به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شده، خبرگزاری قوه‌ قضاییه اعلام کرد عباس کورکوری معروف به «مجاهد»، به اتهام قتل این کودک به اعدام محکوم شده است.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، روز جمعه ۱۸ فروردین ضمن اعلام این خبر، گفت که این حکم قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

این در حالی است که مادر و عموی کیان پیرفلک، زینب (ماه‌منیر) مولایی‌راد و سجاد پیرفلک، پیش از این بارها تاکید کرده‌اند، «مجاهد کورکور» در محل تیراندازی نبوده و این اتهامات سناریوسازی نهادهای امنیتی است.

مجاهد کورکور در حمله نیروهای امنیتی در روز ۲۹ آذر در اطراف ایذه بازداشت شد.

مسیح علی‌نژاد، فعال مدنی مخالف جمهوری اسلامی در واکنش به صدور حکم اعدام برای این زندانی سیاسی نوشت: «او همراه دو تن از دوستانش، محمود احمدی و حسین سعیدی که هر دو در یورش نیروهای سرکوب‌گر به روستای پرسوراخ در نزدیکی ایذه کشته شدند، به خون‌خواهی کیان پیرفلک قیام کرده بود. حالا جمهوری اسلامی در سناریویی مضحک، او را که داعیه خون‌خواهی کیان را داشت، عامل قتل این کودک ایذه‌ای معرفی کرده است.»

کیان پیرفلک در اتومبیل همراه خانواده‌اش بود که در ایذه بر اثر تیراندازی کشته شد و خانواده‌ پیرفلک بارها تاکید کرده‌اند تیراندازی منجر به کشته شدن او و مجروح شدن شدید پدرش، میثم پیرفلک، از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی انجام شد.

خانواده پیرفلک همواره تاکید کرده‌اند مجاهد کورکور در محل تیراندازی نبوده و اتهام وارده به او برای سناریوسازی قتل فرزندشان است.

پیشتر وکیل خانواده پیرفلک اعلام کرده بود با تصمیم شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ایذه، پرونده شلیک به خودروی این خانواده برای ثبت و رسیدگی به دادسرای نظامی اهواز ارسال خواهد شد.

در شکایت خانواده پیرفلک اعلام شده شلیک به خودرو به وسیله ضابطان قضایی (مامور انتظامی یا نظامی) انجام شده است.

در روزهای اخیر، زینب مولایی‌راد با انتشار تصاویری در اینستاگرامش خبر داد که حامیان حکومت بر سر مزار کودکش شعارهایی در حمایت از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نوشته‌اند.

مادر عباس کورکوری تا به حال بارها خواستار تلاش بین‌المللی با هدف جلوگیری از اعدام فرزندش شده است.

نوشته های مشابه