جنبش

تیراندازی به معترضان زاهدان و زخمی شدن ده‌ها تن؛ مردم خاش، راسک و تفتان به خیابان آمدند

مردم زاهدان، سوران، خاش، راسک و تفتان روز جمعه هفتم مهر به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی راهپیمایی کردند. گزارش‌ها حاکی از تیراندازی عوامل حکومت به سمت معترضان در زاهدان و زخمی شدن شماری از شهروندان از جمله دست‌کم چهار کودک خردسال زیر ۱۴ سال است.

زاهدان

با وجود انکار مقام‌های حکومتی، ویدیوها و گزارش‌های منتشر شده از زاهدان، از تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی به سوی شهروندان در مناطق مختلفی از شهر و ایستادگی معترضان در مقابل ماموران حکایت دارند.

مهدی شمس‌آبادی، دادستان زاهدان مدعی شد هیچ‌گونه تیراندازی‌ای در استان سیستان و بلوچستان «رخ نداده است».

خبرگزاری ایرنا به نقل از او نوشت که شرایط در زاهدان «عادی» است و نمازگزاران بدون هیچ اتفاقی مصلای شهر را ترک کرده‌اند و به سمت خانه‌های خود رفته‌اند.

این اظهارات در حالی‌ مطرح شده است که پیش‌تر خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، با تایید حمله مسلحانه نیروهای امنیتی به مردم نوشت: «عده‌ای قلیل اقدام به تجمع و سنگ‌اندازی به سمت نیروهای امنیتی کردند که ماموران نیز با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور صحنه را مدیریت کردند.»

این خبرگزاری همچنین مدعی شد معترضان «بعد از دقایقی پراکنده شدند» و اکنون «هیچ مشکل خاصی» در سطح شهر زاهدان وجود ندارد.

با این‌ حال ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهند ماموران نظامی برای سرکوب مردم تیربار به همراه دارند

ر اساس گزارش سایت حال‌وش، دست‌کم ۲۳ شهروند در پی‌ این تیراندازی‌ها زخمی شده‌اند که چهار تن از آنان کودکان زیر ۱۴ سال هستند.

یک ویدیوی منتشر شده در کمپین «فعالین بلوچ» هم نشان می‌دهد کودکی خردسال در جریان تیراندازی‌ها مجروح شده است.

نوشته های مشابه