جنبش

توماج صالحی بار دیگر با خشونت بازداشت شد؛ اتهام: نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی

صفحه توماج صالحی در شبکه اجتماعی ایکس از بازداشت این خواننده معترض به دست ماموران مسلح در خیابانی در بابل خبر داد و نوشت او با برخوردی خشونت‌آمیز همراه با ضرب و شتم به مکانی نامعلوم منتقل شد. صفحه توماج صالحی، حکومت جمهوری اسلامی را مسوول جان و سلامت او پس از بازداشت دانست.

بر اساس این گزارش بازداشت توماج صالحی بدون ارائه هر گونه حکم قضایی و کارت شناسایی صورت گرفته و ماموران لباس شخصی با قنداق تفنگ‌های کلاشینکف و کلت کمری او را ضرب و جرح کرده‌اند.

خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضاییه با تایید خبر بازداشت توماج صالحی اتهام او را «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» عنوان کرده است.

میزان، این خواننده رپ اعتراضی را به «مطرح کردن ادعا‌های بدون سند و ضد و نقیض در فضای مجازی» متهم کرده و نوشته: «توماج صالحی در صحبت‌های مطرح شده خود مدعی طرح شکایت از برخی افراد شده بود‌ که بررسی پرونده قضایی اخیر او و استعلام از مراجع قضایی نشان می‌دهد نه این فرد و نه وکیلش تاکنون هیچ شکایتی از ضابط و یا قضات پرونده ثبت نکرده‌اند.»

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی، در واکنش به این ادعای قوه قضاییه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شکایت از اداره کل اطلاعات استان اصفهان به عنوان ضابط پرونده ثبت شده و در شعبه ١۴ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. پس توماج کذبی نگفته است

رئیسیان از قوه قضاییه پرسیده «اگر توماج در ویدیوی اخیر کذب گفته چرا آنانکه امروز همراهش بودند نیز بازداشت شده‌اند؟»

این وکیل دادگستری با طرح این پرسش‌ها که «آیا قرار تأمین مناسب برای چنین اتهامی بازداشت موقت است و برایش جلب سیار صادر می‌کنند و به شهرستان‌های دیگر نیابت قضایی بدون ابلاغ و احضار اولیه اعطا می‌کنند؟» نوشته «نه ویدیو در اصفهان ضبط شده و نه از اصفهان منتشر شده.» او در ادامه از قوه قضاییه پرسیده «صلاحیت دادسرای اصفهان از کجاست؟

رئیسیان، همزمان در گفت‌وگو با «شبکه شرق» از بازداشت ۲ تن از همراهان توماج صالحی همراه با او خبر داده است.

او ادامه داد که پیش از توماج صالحی باید من را هم به عنوان وکیل پرونده بازداشت کنند؛ چراکه پیش از او من در گفت‌وگویی با «شبکه شرق» گفته بودم که شکایتی از سوی توماج صالحی در دادسرای کارکنان دولت به ثبت رسیده است.»

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: «تاکید می‌کنم که خبر شکایات توماج صالحی از مدیرکل اطلاعات استان اصفهان هرگز کذب نبوده و شماره پرونده‌ها موجود است و این شکایت در دادسراهای کارکنان دولت ثبت شده و قانونا هم باید پیگیری شود.»

نوشته های مشابه