جنبشخبر های فوری

حکم اعدام رضا رسایی در دیوان عالی کشور تایید شد

حکم اعدام رضا رسایی، از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی در شعبه ۱۷ دیوان عالی کشور تایید شد. او به اتهام قتل نادر بیرامی، رییس سازمان اطلاعات سپاه شهر صحنه در استان کرمانشاه به اعدام محکوم شده است. تایید حکم اعدام این معترض ۳۴ ساله با واکنش گسترده کاربران در شبکه‌های مواجه شده است.

وب‌سایت هرانا به نقل از یکی از اعضای خانواده رسایی خبر داده که حکم اعدام این معترض اخیرا توسط شعبه ۱۷ دیوان کشور به ریاست قاضی بارانی تایید شده است.

شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه، رسایی را روز ۲۰ مهر به اتهام قتل عمد نادر بیرامی، رییس اطلاعات سپاه پاسداران شهر صحنه، به اعدام (قصاص نفس) محکوم کرد

استناد قاضی صادر کننده حکم بدوی به «اعترافات اجباری اخذ شده از آقای رسایی در دوران بازجویی» سهم چشمگیری در محکومیت متهم به مجازات اعدام را در پی داشت.

دادبان نیز «استناد به اعترافات اجباری متهمان پرونده علیه یکدیگر، نادیده‌انگاری عامدانه شهادت شماری از متهمان به نفع رضا رسایی، تصریح دادنامه به وجود نقص در تحقیقات مقدماتی، عدم توجه به نظر کارشناسی پزشکی قانونی و به ویژه استناد دادگاه به «علم قاضی» برای اثبات مجرمیت» را ازجمله ایرادات اساسی موجود در دادنامه دانسته است

حساب کاربری دادبان نوشته: «نادر بیرامی در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در جریان یک تجمع اعتراضی زن، زندگی، آزادی در شهرستان صحنه و در نتیجه به خشونت کشیده شدن این تجمع به دلیل حمله نیروهای امنیتی و انتظامی به معترضان، در جریان یک درگیری میان شهروندان و ماموران کشته شد.»

حدود یک هفته پس از این حادثه و در روز سوم آذر ۱۴۰۱، رضا رسایی که از شهروندان پیرو آیین یارسان است، صرفا به دلیل حضور در تجمع اعتراضی و به اتهام مشارکت در ضرب و جرح نادر بیرامی همراه با ۱۰ شهروند دیگر بازداشت شد.

نوشته های مشابه