ایرانجنبش
موضوعات داغ

به بازداشت‌شدگان گشت ارشاد توهین‌های جنسی می‌شود و کتک می‌خورند

شماری از زنان مخالف حجاب اجباری که در روزهای گذشته به دست ماموران گشت ارشاد بازداشت شده‌اند، در گفت‌وگو با جنبش نیوز از ضرب‌وشتم شدید، تعرض و آزار خود در زمان بازداشت خبر داده و گفته‌اند ماموران پلیس و نیروهای لباس شخصی در زمان دستگیری زنان به آنها توهین‌های جنسی می‌کنند.

یکی از بازداشت‌شدگان که دختری ۱۷ ساله است در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال گفت ماموران در زمان دستگیری‌اش در پارک دانشجوی تهران، با خشونت زیادی با او برخورد کرده و علاوه بر کشیدن موهایش و زدن ضربات باتون به بازوی دست راست و ران‌هایش، او را با الفاظ رکیک جنسی خطاب قرار داده‌اند.

این دختر نوجوان در توصیف برخورد ماموران گفت که یکی از ماموران مرد در داخل ون به همه زنان بازداشت شده که در زمان دستگیری‌ مقاومت کرده بودند، حمله کرده و آنها را با باتون مورد ضرب و شتم قرار داده است.

به گفته این شهروند، ماموران پس از انتقال او و دیگر زنان بازداشت شده به بازداشتگاهی در مرکز شهر تهران، رمز گوشی‌های تلفن همراه آنان را با زور و تهدید گرفته و گالری تصاویر و لیست تماس‌ها و پیام‌های آنان را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کرده‌اند.

او درباره دیگر زنان بازداشت‌شده گفت اکثر بازداشت‌شدگان دختران زیر ۲۰ سال بوده‌اند اما در میانشان زنان میانسال هم بوده است.

این دختر جوان در ساعاتی که در بازداشت بوده، حدود ۵۰ زن دیگر را در وضعیتی مشابه خود دیده است.

یکی دیگر از زنان بازداشت شده که دختری ۱۹ ساله گفت در بازداشتگاه از دادن رمز تلفن خود خودداری کرده و یکی از ماموران لباس‌شخصی در حضور دو مامور زن و مرد پلیس، با باتون به سینه‌ها، دست‌ها و پاهای او ضربه زده است.

به گفته این شهروند، ماموران پلیس در پاسخ به اعتراض او گفته‌اند کاری از آنان ساخته نیست و بهتر است با این مامور لباس‌شخصی همکاری کند تا کارش به نهادهای امنیتی کشیده نشود.

این دختر جوان اضافه کرد که پس از مقاومت در برابر ماموران و ندادن رمز تلفن، مامور لباس شخصی با شوکر برقی به شکم و اندام تناسلی‌اش ضربه زده، او را با الفاظ رکیک جنسی خطاب قرار داده و به خانواده‌اش توهین‌های جنسی کرده است.

هر دو این دختران ساعاتی پس از بازداشت با دادن مشخصات، نشانی خانه، شماره تلفن خود و اعضای خانواده و زدن اثر انگشت و امضا پای برگه‌هایی که روی آنها نوشته شده بودند «حجاب را رعایت نکرده»، از بازداشتگاه آزاد شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، از روز شنبه تا سه‌شنبه صدها زن در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران و کرج، به دلیل سرپیچی از رعایت حجاب اجباری بازداشت شدند.

نوشته های مشابه